Ek

Har en ek i en kruka i trädgården sedan flera år. Den är självsådd. Helt plötsligt har det kommit flera blad/löv som är över 20 cm långa, helt gigantiska. Vad är det som hänt, vad beror detta på?
Eva Neander

Kommentarer

  • Svårt att svara på i det specifika fallet, men det kan finnas flera orsaker, t ex beskärning, näringstillgånng, ljusbrist, mm. Man skulle behöva se på plats, men det är tyvärr ingen tjänst vi kan erbjuda.
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent