Ek. Ta ner eller inte?

Hej. Se bif bild på vår ek. Den är tilltufsad och ser inte helt bra ut. Skall vi ta ner den? Högstubbe? Är den fin?

Kommentarer

  • Hej
    Har trädet haft ett snabbt förlopp med att större grenar torkat in eller är det något som utvecklats under lång tid? Har det gått snabbt är det risk att trädet kan falla då rotsystemet inte fungerar och kan försörja kronan vilket gör att kronan dör tillbaka. Ifall det är ett långsamt förlopp kan trädet stå kvar länge efter att man anlitat en arborist som kan beskära bort att torrt och dött i kronan så dessa grenar inte riskerar att ramla ner och orsaka skada
    Botanisten svarar Vetenskaplig intendent