Död gran

Vet inte om ni kan veta varför plötsligt 1 st gammal gran dör.

Granen är ca 70 år gammal den satte en massa kottar i våras. Därefter började den tappa barr o sedemera nu är den sten död. Grenarna tappar barken.

Det tvistast hurvida gran har blivit förgiftad eller inte.

Hälsningar Elisabeth Krabbe

Kommentarer

  • Hej
    Det är svårt att veta MEN det är många stora träd som plötsligt dött nu under försommaren 2020 vilket visat sig vara konsekvenser från den torra sommaren 2018. Det kan även vara fallet för denna gran men kontakta annars någon lokal trädspecialist som kan komma ut och kolla in trädet då det är lättare att ge en diagnos på plats

    /Henrik
    Botanisten svarar Vetenskaplig intendent