Dahlior & Pioner

Hej!
Så vackert ni har gjort med Dahliorna i spegeldammen otroligt vilken färgprakt!
Kan man få köpa knölar av er som ni inte använder igen? Skulle vilja ha 3-4 st av olika Stl.
Samt så undrar jag om ni har Pioner och om ni delar dom nu på hösten då det är rättan tid samt vad ni har gjort med frökapslarna ?
Jag är en pionälskare av rang. Har själv 163 st och driver upp nya plantor därför jag undrar om fröerna!
Om ni delar dem skulle ni vilja sälja? Håller på att anlägga en z75 meter lång pionhäck.
Mvh cia

Kommentarer

  • Hej!
    Roligt att du uppskattade arrangemanget med dahlior i spegeldammen! Det såldes överblivna knölar i samband med att dahliorna togs upp men de tog slut snabbt. Angående pioner brukar man inte dela dessa om det kan undvikas eftersom blomningen då kan utebli under flera år. Pion-fröer samlas oftast in men används i vår egen verksamhet alternativt i ett internationellt fröbyte botaniska trädgårdar emellan. Vi har ibland försäljning av pioner i kruka i vår butik, oftast på försommaren.
    Det låter fint med alla dina pioner, lycka till med häcken!
    Hälsningar Anna-Carin Ek, trädgårdsmästare
    Trädgårdsmästaren svarar Trädgårdsmästare