Hej, har bett vår Dahliaexpert titta på bilden. Hon skriver så här:
Lite osäker på det. En del dahlior har liknande bladstruktur. Ser inte ut som mosaikvirus. Kan inte se om den har knippebakterios från denna vinkeln- då behöver man se ytan där skotten kommer upp ut knölarna. Den kan ha obalans i näringen eller helt enkelt att det har varit kallt på nätterna. Jag skulle låta den växa fortsatt och se hur det utvecklas.
Lite osäker på det.
En del dahlior har liknande bladstruktur.
Ser inte ut som mosaikvirus. Kan inte se om den har knippebakterios från denna vinkeln- då behöver man se ytan där skotten kommer upp ut knölarna. Den kan ha obalans i näringen eller helt enkelt att det har varit kallt på nätterna. Jag skulle låta den växa fortsatt och se hur det utvecklas.
Med vänlig hälsning,
Maria, Trädgårdsmästare