Cykling i vitsippsdalen

Har mött många som cyklar på stigarna i dalen, ofta med hög fart. Är det verkligen tillåtet?

Kommentarer

  • Hej,

    Vitsippsdalen är en del av Änggårdsbergens naturreservat och enligt de reglerna är cykling tillåten. Den är bara förbjuden i själva Botaniska trädgården. Det pågår en utredning om en ny skötselplan för reservatet och vi får se vad den utmynnar i.
    Men även om man får cykla ska man naturligtvis ta hänsyn.