Cyklamen

Jag har frösått en cyklamen, migveteligen den ursprungliga/vilda sorten.
Den blommade fint förra året.Iår har den bildatca. 10mm stora knölar. Dom innehåller vita kärnor antagligen frö.
Hur ska jag hantera dessa, kan jag odla fram nya plantor med dom.

Med vänlig hälsning

Claude Pétremand
Harmonigatan 9
42668 Västra Frölunda

tel 031 295371
Mobil: 0046723349238
Mail: petremand.c@gmail.com

Kommentarer

  • Hej Claude,
    du bör låta fröna mogna helt och därefter så dem i krukor med sandblandad såjord, som vattnas och ställs svalt så bör de gro och växa till under höst och vinter.
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent