Cykelförbud

Jag är nyfiken på vad anledningen är till cykelförbudet i botaniska.

Kommentarer

  • Hej,

    Det är väldigt enkelt. I Botaniska trädgården promenerar man för att koppla av och njuta av den biologiska mångfalden utan att bli störd mer än nödvändigt, som att behöva väja för cyklister som håller nog så hög fart. Ingenting på hjul, utom barnvagnar och rullstolar är tillåtna i trädgården. Och våra egna transporter så klart.