Buxbomshäck

Vår buxbomshäck har blivit angripen av bl a ullöss, tror vi. Vad kan vi göra? Går det att bli av med överhuvudtaget?
Tack på förhand.
Vänligen
Inga Bjerre Pedersen

Kommentarer

  • Hej
    Jag tror att det till viss del kan vara ett angrepp ab ullöss MEN det ser även ut som om det skulle kunna vara ett angrepp av buxbomssot. Mitt tips är att kontakta Fritidsodlarnas trädgårdsrådgivning då det har en god kunskap kring sjukdomar och skadeangrepp - http://www.for.se/tradgardsradgivning/
    Botanisten svarar Vetenskaplig intendent