Buske

HejJag undrar om ni kan namnge denna buske enl.bild.
tack på förhand!
Mvh

Kommentarer

  • Hej Dick!
    Ursäkta det sena svaret! Busken är ett oxbär (släktet Cotoneaster), men det är svårt att säga vilken art det är utifrån din bild.
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent
  • Hej
    Tack för svaret. Jag kanske kan återkomma med en bättre bild för artbestämning?
    Dick
  • Hej
    Jag undrar om ni kan artbestäma Oxbär busken enl. denna nya bild.
    mvh
    Dick
  • Hej igen!
    Din bild verkar inte ha kommit med. Prova gärna att skicka den igen.
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent
  • Hej,

    Det ser ut att vara spärroxbär (Cotoneaster divaricatus). Du kan läsa mer om den och andra snarlika arter på Artdatabankens hemsida: https://artfakta.se/artbestamning/taxon/cotoneaster-divaricatus-222991
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent