Bränna Rhododendronvirke i kasset.

Vi har varit tvungna att såga ner vår rhododendron. Den har blivit väldigt stor med tjocka grenar. Min fråga är om vi kan elda med dessa grenar inomhus i kassett. Har hört att blad och blommor är giftiga.

Kommentarer

  • Hej
    Alla brandrök är giftig och/eller farlig för oss att andas in men det finns inga rapporter om att rök från rhododedendronved skall vara specifik giftig så det är lugnt att elda det i sammanhang där annan ved eldas
    Botanisten svarar Vetenskaplig intendent