Botanist yrket

Hur blir man botanist? Är väldigt intresserad av erat yrke nämligen!

Kommentarer

  • Hej
    Det finns flera olika inriktningar som du kan välja för att slutligen kalla dig botanist. Dels kan du studera till botanist vid universitetet, dels kan man även ha en annan bakgrund såsom biolog, ekolog, landskapsarkitekt - så länga man tycker om växter och har en passion kring växter och deras ekosystem kan man hamna som botanist. Detta är min vinkel på detta, då det säkert finns andra vägar.

    Hoppas det gav ett vettigt svar

    /Henrik
    Botanist vid Göteborgs Botaniska Trädgård

    Botanisten svarar Vetenskaplig intendent