Blomning av Klätterhortensia

Hej!  Förra året blommade vår klätterhortensia rikligt. Tidigare har jag alltid året efter plockat bort kvarvarande blomställningar, men icke i år. Kan det vara orsaken till att det i år inte blir några blommor alls.Hälsningar Yngve Olsson.

Kommentarer

  • Hej

    Det kan vara en anledning att den har mindre blomning i år då den ödslade en massa resurser på frösättning istället för nya blomknoppar. Förhoppningsvis är blomningen tillbaka nästa år.

    Varma hälsningar

    Henrik Sjöman

    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent