Blodbok

Hej! Min stora gamla blodbok har inte slagit ut i år. Har ni någon idé om varför?

Kommentarer

  • Börja med att skrapa med nageln på ett skott och se om den är grön under barken eller om den är torr.
    Botanisten svarar Vetenskaplig intendent
  • Bok är en av de trädarter i det svenska landskapet där man tydligast ser den stora individuella spridningen i tid för lövsprickning. En individ kan stå helt utslagen medan den intill fortfarande står i knopp. Hav tålamod och misströsta icke! Det finns kanske hopp...
    Pedagogen svarar