Björkfrön

Hej.
Jag tog med mig några björkfrön från Arjeplog i somras. Jag planterade dem i en sålåda inomhus och nu har de kommit upp. Hur gör jag med dem? Planterar ut dem? Så de får en vinter eller övervintra dem inne?Jag har mer frön kvar.
Hälsningar Johan

Kommentarer

  • Hallå
    De plantor som har grott kanske är lite vilsna så du kanske får ha dem i ett svalt men ljust utrymme under hösten och vintern för att se hur de reagerar. Fröna som du har kvar kan du så nu på hösten och ha krukan skyddat från fåglar och möss utomhus på balkongen eller på uteplatsen så kommer de igång under våren och är då bättre tajmade.
    Botanisten svarar Vetenskaplig intendent