Björkar som inte mår bra.

Hej!
Vi har ett antal björkar på vår tomt som inte ser ut att må bra. De ser risiga ut och det kommer bara ett fåtal nya blad. Vi tog under våren ner en Björk som visade dessa symtom redan för två år sedan.
Det vi kan se när vi rör oss i området är att ett stort antal björkar ser likadan ut. Vad skall vi göra med dessa träd? Tacksam för svar Lena

Kommentarer

  • Större träd som inte lövar ut helt och har stora delar tomma torra grenar kan vara en fara ifall människor rör sig i trädens närhet och bör kanske övervägas att tas bort. Anledningen kan vara många såsom allvarlig torka, svamp etc.

    Botanisten svarar Vetenskaplig intendent