Biologi

Kan någon tala om vad detta är?Finner dessa "tussar" utomhus, mestadels under träden. Väger ingenting, känns som papper och varje enskilt "korn" är ihåligt med en liten mörkare torr rest inuti. Väldigt svåra att riva isär.
Hälsningar Lasse Klarström
Oppala
Gävle

Kommentarer

  • Kolla med Naturhistoriska riksmuseets frågeservice, eller med entomologiska avdelningen på Göteborgs Naturhistoriska.
    Det är från någon insekt, kanske puppor från något mott eller liknande.
    Tacksam för att få höra vad de ger för svar!
    Mvh Kennert D.
    Pedagogen svarar