Bigarrå träd som inte fäller sina blad

Mitt bigarrrå träd har inte fällt sina blad denna vinter, och nu har nya knoppar och blommor kommit. Vad har hänt? Trädet är drygt 25 år gammalt, men har också hittat ett litet bigarrå sly med samma sak i min trädgård.

Kommentarer

  • Hej Indrid,
    Det var ju en mild vinter, så det kan vara en förklaring till varför den inte fällt bladen. Men genetik kan säkert också spela in.
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent