Bevattning av gammal kastanj

Hej! Vi har en hundraårig kastanj i vårt bostadsområde, som börjar se vissen ut i torkan. Eftersom den fyller en viktig funktion i området är vi väldigt rädda om den. Min fråga är om det hjälper att bevattna den med slang under flera timmar? Eller är det ogjort arbete?
Vänligen Jonas i Hedefors by

Jonas Rydenstam

Kommentarer

  • Hej!
    Ursäkta sent svar - nu har det även hunnit regna en del. Ett så gammalt träd suger vatten från djupare jordlager så det är nog ingen större mening att vattna men om man ändå vill försöka är det slangar med lågt vattentryck under flera dygn som gäller.
    Hälsningar Anna-Carin Ek, trädgårdsmästare
    Trädgårdsmästaren svarar Trädgårdsmästare