Beskärning /toppning av tall

Vi har en fullt frisk , äldre tall som har präglats av västanvinden i alla år och är mycket tjusigt adapterad. Snedväxt . Men den börjar bli för stor, grenar o topp hänger snart in över huset och dessutom är vi rädda för att hela trädet faller i en storm och det vore förödande. Den är så vacker!
Kan den grovt toppas och iså fall hur.? Vågar man / ska man lägga sig i naturens gång?

Kommentarer

  • Hej Lars,
    Ursäkta att din fråga har blivit liggande.
    Vårt råd är att kontakta en bra trädvårdare/arborist som får titta på plats.
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent