Beskärning

Hej! Undrar hur hårt och när man kan beskära en gammal murgröna som blivit för vid, ca 40-45 cm. Många av grenarna är ca 2-3 cm tjocka. Stammen är ca 10 cm. Den har nån form av " blommor" nu.

Kommentarer

  • Hej!
    Sidoskotten klipps var 5:e till vart 8:e år tillbaka till huvudstammen. Beskärningsperiod mars - april. Murgröna kan beskäras ganska hårt men det är generellt när det gäller beskärning alltid bra att lägga upp en plan över tre år hellre än att ta allt samtidigt.
    Hälsningar Anna-Carin Ek, trädgårdsmästare
    Trädgårdsmästaren svarar Trädgårdsmästare