Beskärning av gammal vinranka i växthus.

Kan jag beskära vinrankan nu? Den har inte beskurits på 4-5 år. Den står i växthus men har letat sig upp genom taket och ut över det. Ca 5 meter långa skott.

Kommentarer

  • Hej! Det går att beskära nu men är ingen optimal tidpunkt, plantorna blöder ´dvs droppar sav väldigt mycket om man skär vid denna tiden. Bästa tidpunkten för beskärning av vinranka både utomhus och i växthus är i november.

    Hälsningar Anna-Carin Ek, trädgårdsmästare
    Anna-Carin Ek Trädgårdsmästare - hortikultur