Beskäring

1.Hur och när? Gammal, grov gren på körsbärskornell?
2. Kan jag skära ner en blomsterkornell som numera visar sin fägring för grannen på andra sida staketet? Hur å n ä r ?
3 ska ta ner ett träd av tre- katsura. Min trädexpert säger att detta göra i två omgångar , annars skott( rotskott?
Hur och när?
Mvh monica e

Kommentarer

  • 1.Hur och när? Gammal, grov gren på körsbärskornell?

    Gör det under sensommaren i augusti september så kan kornellen själv ta hand om skadan och begränsa dess omfattning

    2. Kan jag skära ner en blomsterkornell som numera visar sin fägring för grannen på andra sida staketet? Hur å n ä r ?

    Beträffande när – se ovan. Hur – beror på och svårt att genom detta forum ge vägledning MEN kontakta någon välrenommerad trädgårdsfirma för ett besök och vägledning.

    3 ska ta ner ett träd av tre- katsura. Min trädexpert säger att detta göra i två omgångar , annars skott( rotskott? Hur och när?

    Katsura skjuter inga rotskott utan stubbskott som är lätt att avlägsna. Nedtagningen kan ske när det passar er bäst så nedtagning av träd inte kräver en speciell säsong.
    Botanisten svarar Vetenskaplig intendent