Beskära stor pil

Vi har en stor pil på vår tomt som vi måste tukta innan det tar över allt luftrum och lägger grannskapet i evig skugga. Vi har tagit någon enstaka gren och sånt som varit dött, men i övrigt har den fått frodas under våra 8 år i huset När på året skär vi bäst ner den och hur långt ner på grenar eller stam kan vi kapa?

Kommentarer

  • Hej
    Klart att det går att beskära och begränsa detta träd i sin storlek men det är svårt att ge en mer detaljera beskrivning utifrån bilderna. Istället rekommenderar jag att du tar kontakt med någon specialist inom trädbeskärning (exempelvis en arborist) som efter ett besök kan ge detaljerad beskrivning vad som är möjligt.
    Botanisten svarar Vetenskaplig intendent