Beskära stjärnmagnolia i oktober?

Jag har en stjärnmagnolia som växt sig för stor, skuggar för mycket och är i vägen, är det för sent att ta lite på höjden och glesa ut den i oktober?

Kommentarer

  • Hej
    Är det bara lite putsning som du kan göra med en sekatör kan du göra detta nu MEN är det större insatser där man skall använda såg och där man skapar större sårytor bör man vänta till sensommaren nästa år - juli-september.
    Botanisten svarar Vetenskaplig intendent