Beskära en skum gran som börjar bli för stor

Hej.Den här granen börjar bli för stor men jag vill inte döda den.Den är bara grön utanpå.
HälsningarJohan

Kommentarer

  • Hej

    Detta är en stor och ståtlig fågelbogran (Picea abies 'Nidiformis') som med tiden blir gles inuti och har sin tydligaste grönska i den yttre delen av plantan. Det är inget man kan göra då det inte går att beskära ett så gammalt exemplar på ett bra och snyggt sätt.

    Med andra ord, behåll som den är eller ta bort.

    Varma hälsningar

    Henrik Sjöman

    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent