Berberis

Jag undrar om de bär era berberbisbuskar producerar är ätbara, eller om ni har någon variant som man absolut inte kan äta.

Kommentarer

  • Hej
    Vi har en massa berberisarter från olika håll i världen i vår samling på botaniska och jag vet inte deras ätlighet eller eventuell giftighet - har svårt att finna information kring detta i litteraturen - så mitt tips är att undvika att ta frukter på dem utan njut av den hängande på busken.

    /Henrik

    Botanisten svarar Vetenskaplig intendent