Bekämpning av pingborrar

Jag har fått invasion av pingborrelarver som äter upp hela min gräsmata. Sprider sig med rekordfart! Hur kan jag få stopp på detta?  har läst om att nematoder kan vara ett sätt, men undrar om det är för kallt i jorden nu?

Kommentarer

  • Hej!
    Tack för din fråga! Vi rekommenderar att du kontaktar FOR (Fritidsodlingens riksorganisation) för bästa hjälp. De har mycket god kunskap om sjukdomar och skadeangrepp.
    Deras rådgivning hittar du via denna länk: https://www.for.se/tradgardsradgivning/

    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent