Bärbuskar

Jag undrar om ni har någon information om gamla sorter av bärbuskar så som hallon, krusbär och vinbär. Sorter som är från början av 1900-talet och som fortfarande går att få tag på.

Kommentarer

  • Hej!
    Vi hänvisar dig vidare till våra kunniga kollegor vid Nationella genbanken för vegetativt förökade trädgårdsväxter: www.slu.se/nationellagenbanken

    Vänliga hälsningar,
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent