Artbestämning/identifiering?

Hej, finns det något ställe man kan skicka prover till för att identifiera art av tex frukter? Vi tog ned några höga träd på vår ”skogstomt” härom året och efter det har nya fruktträd börjat blomma och även gett frukt, små plommon av något slag. Skulle vilja veta vad det är för sorter och om de är okej att äta osv 😀

Filippa Schmidt

Kommentarer

  • Hej!
    Det ser ut som ett körsbärsplommon/mirabell (Prunus cerasifera), och dess frukter är ätliga.
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent