Artbestämning

En ört ca 50-60 cm hög hittad i en bäckravin i Ljungskile idag 7/6. Så gott som utblommad, rosa blommor, svarta groddknoppar. Lancettliknande blad på glest på stjälken. Såg endast ett  fåtal, Har aldrig sett den förut och är nyfiken. Tacksam för lite hjälp.

Lagt till bilder men ser ej om de kommit med!?

 Mvh Liselott Siljefalk

Kommentarer

  • Hej!
    Dina bilder kom inte med, men på din beskrivning låter det som att det kan vara tandrot (Cardamine bulbifera).

    Vänliga hälsningar
    Stina Weststrand, botanist

    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent