Artbestämning Corydalis

HejJag har en Corydalis som blommar nu och är dryga metern hög. Jag tror att det är Corydalis ochotensis även om mina är mer orange. Förrförra året hade jag många, ingen förra året och massor av plantor i år (bienn?)
Tacksam för svar.
Mvh Monica

Kommentarer

  • Hej Monica!
    Troligen är det Corydalis raddeana, som har förhållandevis små stödblad, långa blomställningar och rätt smala frukter. Det stämmer att den är tvåårig (bienn).

    Hälsningar,
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent