Artbestämning av bär på ett foto

I en artikel som jag fått publicerad i en tidskrift har redaktören -utan min vetskap - bytt ut min lingonbild mot en som köpts på en bildbyrå ( Adobe Stock; Wild lingon berries closeup, Norway nature.By Grigory Bruev).
Jag är osäker på om det verkligen är lingon som visas. Jag tycker mera det ser ut som en Cotoneaster (Lingonoxbär??))

Kommentarer

  • Hej Lars-Erik,
    Det är hönsbär, Cornus suecica
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent