Artbestämmning av fruktträd.

Hej.
Jag har ett fruktträd som jag inte riktigt kan artbestämma, hoppas ni kan hjälpa mig med detta.
Detta träd bär plomon liknande frukter men det är färdiga nu i slutet av augusti/ början av september.
Plomonen är väldigt små och de smakar ganska sött nu när de börjar bli övermogna och trädet är ganska snårigt och har nästan som taggar likt slånbär.
Jag har frågat mig för hos trädgårdsmästare men de kan inte riktigt säga med 100% säkerhet vad det kan vara.
Förslagen jag fått är: Mirabelll eller Krikon.
Tacksam för svar från er experter.