Äpple bestämning

Kan ni hjälpa mig att bestämma min grannes äpplen.kan det vara brunnsäpple?skalet är vaxigt,smaken är syrlig,krispigt,rätt hårt.Jag har gravemsteiner men det är sötare så det borde falla bort.Trädet är uppskattningsvis ca 25år och är beläget i torslanda.

Vänligen Lennart

Tacksam för all hjälp jag kan få.

Kommentarer

  • Hej,

    Tyvärr har vi ingen äppelbestämning i år men hoppas kunna erbjuda det nästa år som vanligt.
  • Hej, när blir äåple bestämning iår?
  • Hej, vi har tyvärr ingen äppelbestämning i år.

    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent
  • Har ni någon äppelbestämning i år?
  • Nej tyvärr har vi ingen äppelbestämning i år.
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent
  • Hej, kommer det vara någon äppelbestämning i år? Har flyttat till nytt hus och det vore roligt och veta vilken äppelsort vi har i trädgården. Tack.
    Caroline Söderström
  • Hej,

    Vi har ingen sortbestämning av frukt längre
    Agneta
  • Hej, tråkigt att höra. Vet du var man skulle kunna vända sig för att få veta vilken äppelsort jag har?
    Caroline Söderström
  • Tyvärr är det ont om detta. Du kan alltid kontakta Pomologiska sällskapet
    https://svepom.se/
    Agneta