Äppelutställningen

Vi är ett gäng som vill besöka äppelutställningen som ni har i Stolpboden varje år. Vi skulle gått förra året och även 2020 men det var inställt då pga Covid. Jag hittar inte vilka datum den pågår. Hoppas att ni inte slutar med detta folkliga event som borde öka i intresse med alla nya fruktlundar och det ökande intrsset för hälsa och t ex att musta sina äppen m.m.  Ni slutade med fröbytardagarna och den dag då utställare sålde växter, allt sådant som vi trädgårdsnördar lockas till. Varför försvinner allt det bästa. Även den så charmiga köksträdgården försvann - ett stycke svensk kulturhistoria.  Det folkliga får allt mindre plats verkar det som. Besviken besökare som tappar intresset allt mer för att gå dit som tidigare var mina favoritplatser i Göteborg.

Kommentarer

  • Hej,

    Vi har inte någon äppelutställning i år på grund av att den som hållit i detta är pensionerad sedan innan pandemin. Vi har svampbestämning 5, 12 och 19 september. Vissa saker behöver vi sluta med om de är för resurskrävande eller att de som höll i det har slutat. Fröbytardagen ska vi försöka få till nästa år.
    Köksträdgården har vi inte tagit bort. Den kommer att vara i de nya kulturträdgårdar som växer fram ovanför Stora Änggården. Vi håller som bästa på att förbereda för bygget av de nya växthusen vilket påverkar trädgården på många sätt. Hoppas att du fortsätter att besöka oss.