Äppelbestämning i oktober

Hej!
Missade äppleutställningen. Finns det möjlighet att få hjälp att bestämma äpplesort även nu i oktober. Har fått 3 sorters äpplen från en gammal trädgård i Kvänarp, söder om Ljungby i Småland.

Mycket tacksam för hjälp
Rangela

Kommentarer

  • Hej Rangela,
    Våra pomologer inte är på plats denna årstid. Men om du lämnar in frukten via vår butik så snart som möjligt, så ska vi se om vi inte kan lösa det under oktober.

    Hälsningar
    Mats Havström
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent
  • Tack Mats!
    Då lämnar jag in äpplena till butiken på lördag.

    Tack igen och många hälsningar
    Rangela

  • Elin Andersson tittar på dem och hör av sig.

    Mats
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent