apelsinträd

Mitt apelsinträd är 11 år och växer inomhus i kruka i lägenheten.
I år blommar trädet enormt och min fråga är om jag kan/ska plocka bort en del fruktämnen, då jag tror att trädet inte kan klara av att bära 30-40 frukter.

Kommentarer

  • hej!
    Apelsinträd kartgallrar sig själva - det dom inte orkar bära ramlar av. Du kan kartgallra om du vill ha färre stora och söta frukter, genom att exempelvis plocka bort varannan kart.
    Lycka till!
    Trädgårdsmästaren svarar Trädgårdsmästare