Angripen Alm

Jag har en rad riktigt gamla Almar där en är riktigt angripen bara lite grönska och lite blad på stammen. Sen intill har blivit lite brun högst upp i mitten av kronan. Vad gör jag för att få dem "friska" och kan jag förhindra att övriga Almar i raden inte får sjukan? Tacksam för svar Pia

Kommentarer

  • Hej
    Det låter som om de har drabbats av almsjukan och då kan man inte göra något utom att ta bort de angripna så att de inte tappar större grenar eller riskerar att falla okontrollerat. Det finns heller inget att göra för att skydda de andra då almsjukan sprider sig snabbt och det är inget man kan göra åt det
    Botanisten svarar Vetenskaplig intendent