Alar

Hej,

jag funderar på varför det ligger så mycket alhängen överallt i år? Det är drivor av dem.
Bor i Halland, om det skulle vara en ledtråd. 😊
Med vänlig hälsning
Monica Johnson

Kommentarer

  • Hallå

    Vi har i år haft en enorm blomning av al i södra Sverige vilket gör att de utblommande hängena nu ramlar ner och gör sig synlig på marken nedanför träden. I år har man även uppmätt rekordhöga nivåer på alpollen vilket varit mycket jobbigt för de som är känsliga för detta.
    Botanisten svarar Vetenskaplig intendent