Acer cappadocicum

Hej. Till mitt landställe på Gotland söker jag en Acer cappadocicum, nominatformen alltså inte rubrum eller aureum, en utplanteringsbar planta men inget stort träd. Kunde ni rekommendera mig någon plantskola el dyl där jag kunde få tag på en sådan?

Tackar på förhand och vänliga hälsningar

Kommentarer

  • Hej
    Den rena arten av Acer cappadocicum finns i produktion bland de större trädplantskolorna i Europa (Tyskland & Holland) så det skall inte vara något problem med att få fram ett sådant träd så kolla med flera handelsträdgårdar redan nu så kan de söka under vintern så har du en planta till våren. Säger de att det inte går är det bara att kolla med någon annan handelsträdgård

    Lycka till
    Botanisten svarar Vetenskaplig intendent