Behöver jag tacka ja till visningen på något sätt eller kan jag bara gå dit?

Moa

Kommentarer

  • Hej Moa, tack för din fråga!

    Om du har fått en visningsinbjudan till en lägenhet är det bara att gå dit angiven datum och tid. Du behöver inte tacka ja till visningen innan du går dit.

    Efter visningen ska du logga in på Mina Sidor / Sökta bostäder, klicka dig in på den aktuella lägenheten och svara ja eller nej till fortsatt intresse.
    Elin, Boplats Göteborg
  • Om jag inte kan närvara vid visningen. Kan jag tacka ja ändå ?
    Elisabeth
  • Hej Elisabeth, tack för din fråga!

    Det beror på. En del hyresvärdar kräver att man har närvarat på visningen för att man ska få lov att skriva kontrakt. Om det är obligatoriskt att gå på visningen så ska det framgå av inbjudan.

    Om det inte står att visningen är obligatorisk, så brukar det gå bra att tacka ja utan att ha gått på visningen.
    Elin, Boplats Göteborg