Får jag ta med vänner eller familjemedlemmar på en visning?

Hej jag undrar om en vän eller en familjemedlem får följa med till en visning?

Kommentarer

  • Hej Ardin, tack för din fråga!

    Det är upp till varje hyresvärd att bestämma hur visning ska gå till i deras fastigheter, och hyresvärdarna kan ha lite olika regler.

    Det är i första hand den som har sökt lägenheten på boplats.se som ska gå på visningen. Om du har en partner som du ska bo tillsammans med så får hen följa med, men undvik att ta med andra familjemedlemmar eller vänner.

    Ofta bjuder man in ett tiotal personer till varje visning, och för att det inte ska bli för trångt och alla inbjudna ska hinna se lägenheten ordentligt så ska du helst inte ta med dig andra personer än din ev. partner.
    Elin, Boplats Göteborg