Jag har många Nej-svar. När kan jag komma på visningar igen?

Hej! Jag är i behov av en lägenhet men det är så här att jag kan inte få visning på grund av för många nej svar. Jag undrar när kan jag söka och komma på visning?

MVH
Nelofar

Kommentarer

  • Hej, tack för din fråga!

    Om du har svarat Nej sex gånger eller mer under de senaste sex månaderna kommer Boplats att underkänna dina ansökningar. Du kan heller inte göra nya ansökningar så länge Nej-svaren finns kvar på din profil. Logga in på Mina Sidor / Sökta bostäder för att se hur många Nej-svar du har. (Om du inte svarat alls, eller ångrat ett ja-svar, så räknas det också som ett Nej-svar.)

    Varje Nej-svar försvinner automatiskt efter sex månader. Det vill säga, om du t.ex. tackade Nej till en lägenhet den 1 januari, så kommer det Nej-svaret att försvinna efter den 1 juli.

    Så fort du har färre än sex Nej-svar kommer du att kunna göra nya ansökningar och kunna bli inbjuden på visningar igen. Om du just nu har sex Nej-svar, så räcker det alltså att ett av dem försvinner för att du ska kunna söka och komma på visning.
    Elin, Boplats Göteborg
    (Uppdaterad )