Räknas det som nej-svar om man inte går på visningen?

Om man sökt lägenhet men ångrat sig, räknas det som nej-svar om man inte går på visningen?

Kommentarer

  • Hej Hanna, tack för din fråga!

    Efter att ansökningstiden har stängt kan du inte längre ta bort din ansökan. Om du får en visningsinbjudan på en lägenhet så väljer du själv ifall du vill gå på visningen eller inte, men även om du inte går på visningen måste du svara Ja eller Nej till lägenheten. Ifall du inte svarar alls räknas det automatiskt som ett Nej.

    Såhär fungerar Nej-svar:
    • Om du har färre än sex Nej-svar händer ingenting.
    • Om du har svarat Nej sex gånger eller mer under de senaste sex månaderna kan du inte ansöka på nya lägenheter så länge Nej-svaren ligger kvar på din profil. Du kan även bli underkänd på ansökningar du redan har gjort på grund av för många Nej-svar.
    • Nej-svar försvinner automatiskt efter sex månader.
    • Om du inte har svarat alls, eller ångrat ett ja-svar, räknas det också som ett Nej-svar.
    • Dina ködagar hos Boplats påverkas inte av Nej-svar.

    Elin, Boplats Göteborg