Kan jag tacka Ja om jag inte går på visningen?

Hej!
Jag har fått ett erbjudande på en lägenhet på Åbyvägen2B. Och fått tid att gå på visning, den 9/2 kl 18.00, men jag jobbar den kvällen. Kan inte få ledigt. Kan jag tacka ja ändå//Jane

Kommentarer

  • Hej Jane, tack för din fråga!

    I vissa fall har hyresvärden visningskrav, alltså att du måste ha gått på visningen för att kunna få skriva kontrakt. Om det är krav att närvara på visningen ska det stå i annonsen och/eller i visningsinbjudan.

    Vad jag kan se står det inget om visningskrav vad gäller den här lägenheten på Åbyvägen 2B, och då ska det gå bra att tacka ja även om du inte kan gå på visningen.
    Elin, Boplats Göteborg
  • Tack för ditt svar//Jane