Varför kan man inte ansöka om vissa lägenheter ?

Varför kan man inte ansöka om vissa lägenheter

Kommentarer

  • Hej Mehdi, tack för din fråga!

    Det kan finnas lite olika orsaker till att du inte kan ansöka på en viss lägenhet.

    För att kunna söka lägenheter på boplats.se måste du först och främst ha gjort detta:
    1. Du måste vara inloggad för att kunna ansöka. Logga in på boplats.se med ditt personnummer/e-post och ditt lösenord.
      - Om du har glömt ditt lösenord, klicka här.
      - Om du inte redan har ett inlogg, måste du först skapa ett konto
    2. Du måste ha betalat årsavgiften för att kunna ansöka. Logga in på Mina Sidor / Betalning och se till att du har betalat årsavgiften. Om du inte har betalat, finns det en avi överst i listan med texten Medlemsavgift Ej betald.
    3. Du måste ha fyllt i dina kontaktuppgifter för att kunna ansöka. Gå till Mina Sidor / Kontaktuppgifter. Kontrollera att du har fyllt i hela din nuvarande adress, ditt mobilnummer och din e-postadress. Se också till att mobilnummer och e-postadress är verifierade.
    4. Du måste ha fyllt i din profil för att kunna ansöka. Gå till Mina Sidor / Min profil. Kontrollera att du har fyllt i alla uppgifter i din profil - folkbokföringsort, sysselsättning, inkomst, antal hushållsmedlemmar och nuvarande boendeform.
    När dessa fyra punkter är gjorda, kan du söka de lägenheter där du uppfyller hyresvärdens villkor. Om du inte uppfyller villkoren, är annonsen markerad med ett rött kryss. Du kan alltid gå in i annonsen och klicka på texten "Du uppfyller inte villkoren" för att se vilka villkoren är för varje lägenhet och vad du inte uppfyller.

    Du kan söka max fem nya lägenheter samtidigt. Begränsningen gäller bara de lägenheter som är i status "Öppen för ansökan". Om du redan har fem nya ansökningar, kan du inte klicka på "Ansök" på fler lägenheter.
    Elin, Boplats Göteborg