Varför kan jag inte annonsera rum längre?

Hej! Jag har under flera år hyrt ut ett rum i mitt hus till internationella studenter genom Boplats och det har funkat jättebra. Men nu ser sidan annorlunda ut och jag hittar inte var & hur jag ska lägga ut min annons. Kan man inte annonsera hos er längre? Varför?

Kommentarer

  • Hej, tack för din fråga!

    Det stämmer - tyvärr kan du inte längre hyra ut privatrum genom Boplats. Vi
    erbjuder inte längre annonsering av rum och andrahandslägenheter, utan har bara annonser för förstahandslägenheter på boplats.se.

    Anledningen är att under 2020 fick Boplats Göteborg AB nya ägardirektiv, där det bland annat framgick att uppdraget om att ha en tjänst för privatannonsering på boplats.se skulle avslutas. Här kan du läsa mer om beslutet.

    Det finns flera bostadssajter för andrahand och rum och du hittar dem enklast genom att söka på nätet. Många annonserar också lediga andrahandslägenheter och rum på sociala medier.
    Elin, Boplats Göteborg
  • Hej,
    Hittar ingen information på er sida kring hur man som privat ägare till en fastighet med gästlägenhet, annonserar denna lägenhet hos er. Dvs. med möjlighet att kunna erbjuda ett förstahandskontrakt.
    Hur kommer det sig att denna info saknas, och hur gör man?

    Mvh,
    Förvånad
  • Hej!

    På boplats.se under fliken Kontakta oss / För hyresvärdar  hittar du information riktad till hyresvärdar som kan erbjuda förstahandskontrakt för uthyrning.

    Längre ner på sidan hittar du också kontaktuppgifter till Boplats förmedlingschef och marknadschef, som kan svara på dina frågor om möjligheten att hyra ut förstahandskontrakt genom Boplats.

    Elin, Boplats Göteborg