Varför går det inte att skriva lösenordet när jag ska skapa ett konto?

Hej, ville registrera mig för bostadskön, men fältet där man bekräftar sitt lösenord går inte att skriva i. Varför fungerar det inte?

Kommentarer

  • Hej, tack för din fråga!

    Om du inte kan skriva i fältet där du ska bekräfta ditt lösenord, så beror det troligtvis på att det lösenord du försöker registrera dig med inte är godkänt. När du har skrivit in ett lösenord som du vill använda i den första av lösenords-rutorna, syns en text under rutan. Det kan stå något av följande:
    • Lösenord för kort
    • Lösenord inte godkänt
    • Lösenord godkänt
    Det är bara när du har angett ett godkänt lösenord, som du kan upprepa det i ruta två. För att godkännas måste ditt lösenord innehålla minst tecken, och passera Boplats automatiska lösenordskontroll. Läs mer om säkra lösenord här.
    Elin, Boplats Göteborg
  • Samma problem för mig. Det står att jag inte kan registrera ett konto, utan måste kontakta er Boplats.
  • Hej Kezia, tack för din fråga!

    Här är några tips när du ska skapa ett konto på boplats.se:
    • Personnummer ska anges i formatet ååååmmdd-nnnn.
    • E-postadressen måste vara unik - det går inte att skapa ett konto med samma e-postadress som någon annan använder på boplats.se.
    • Lösenordet måste innehålla minst 10 tecken, och det måste uppfylla kraven i Boplats lösenordspolicy. Klicka här för att läsa mer om säkra lösenord på boplats.se.

      Ett bra sätt att skapa ett lösenord är att använda flera ord som bildar en kort mening, som:
      annacyklarhem

      Du kan också använda ord med nummer i mitten, som:
      vattenme3958lon

    Om du har problem med att skapa ett konto, och behöver ha personlig hjälp, är du välkommen att kontakta Boplats kundtjänst för att få hjälp.
    Elin, Boplats Göteborg