Varför erbjuds visningar endast under arbetstid?

Hej. Jag jobbar vanliga arbetstider vardagar mellan 08:00 och 17:00. När jag blir inbjuden till visning är det dessa tider. Hur har ni tänkt att normalt folk ska kunna gå på visningar eller riktar sig boplats endast till arbetslösa?
Mvh

Kommentarer

  • Hej Felix, tack för din fråga!

    Det är upp till varje hyresvärd att bestämma hur visningen ska ske i deras fastigheter. Ofta erbjuder de en fast visningstid och det är tyvärr sällan de kan erbjuda en annan tid än den som står i visningsinbjudan.

    Om den avflyttande hyresgästen inte kan eller vill hålla i visningen själv, så får hyresvärdens personal göra det. De jobbar också vanliga kontorstider 8-17, och därför blir visningarna ofta dagtid på vardagar.

    Om du inte själv har möjlighet att ta ledigt en stund för att gå på visningen, brukar det gå bra att skicka en vän eller familjemedlem som ombud, som kan gå på visningen i ditt ställe.
    Elin, Boplats Göteborg